Kritika - Royals


Royals
Kinézet:

  • Fejléc
A fejléced nekem nagyon tetszik. Talán az zavar egy kicsit, hogy baloldalt nagyon üres lett a lány mellett. Szerintem oda még lehetett volna rakni egy képet, de ha nem is azt, akkor azokkal az ezüstös virágokkal(?) kitölteni.
  • Modulsáv:
A modulsávod olyan mindennapi. Szinte minden második blogon, amin megfordulok ugyanezt a szövegdobozt látom, illetve a menüstílusod. Mostanában nagyon elterjedt lett mind a kettő, ami nem baj, mert tényleg egyszerű és még szép is. De ahogy mentem lejjebb észrevettem, hogy csak a A történetről modulodban használod ezt a modulstílust, utána egyáltalán nem használsz semmilyen kódot. Ez nem is lenne baj, ha csak a chatnél és a rendszereseknél tennél így, és az Információknál már visszatérnél rá. Főleg, hogy ide még egy képet is beillesztettél, ami szintén nem baj, ha köze is lenne az információkhoz. Persze, tudom, hogy vannak, akik minden modulhoz tesznek egy képet, akár illik akár nem, de az már csak azért is jó oda, mert mindenhol van. De nálad csak ennél az egynél lelhető meg. Azt ajánlom, döntsd el milyen modult szeretnél és mindenhol állítsd olyanra. Ha pedig nem értesz hozzá, akkor kérj meg egy hozzáértőt, hogy segítsen.
A chated egyáltalán nem passzol a blogod színvilágához. A blogod ezüstös színű, egy kis kékes árnyalattal, míg a chated bézs, egy leheletnyi sárgával megfűszerezve. Ezeknek a színeknek közük sincs egymáshoz, még csak azt sem mondhatom, hogy köszönő viszonyban vannak. Ajánlók egy színcserét az említett ezüst-kék színkombinációra.
A modul betűtípusa nekem nagyon tetszik és szerintem illik is a blogodhoz.
  • Bejegyzések:
A betűtípus szintén ugyanaz, mint eddig mindenhol, a bejegyzés dátumánál és a címénél is, én meg nem győzöm ismételgetni, hogy mennyire jó választás volt. A címet mondjuk középre tenném, hogy ezzel egy kicsit jobban kiemeld, mert a tartalom betűtípusa is majdnem ugyanakkora, ezért így egy kicsit elveszik cím. A tartalom betűtípusát kisebb méretre állítanám, nekem túl nagy, de lehet csak azért, mert hozzá vagyok szokva a 10px-es betűmérethez, bár ez  már csak a címhez viszonyítva is túl nagy.
És most rá is térek arra, ami már a Prológusodnál sem tetszett, illetve a temérdek olyan blognál, ahol nem veszik ezt figyelembe. Már negyedikben tanultuk (legalábbis mi), hogy a bekezdéseket mindig(!) beljebb kezdjük, de ezt akkor is tapasztalhatod, ha a kezedbe veszel egy könyvet, mert igen, ott is minden egyes bekezdés beljebb van kezdve, még a párbeszédek is. És nem tudom, hogy te (és mindenki más, aki nem így csinálja) észrevetted-e, de ha egy szövegszerkesztőben megadod felül a vonalzón azt a távolságot, amivel beljebb szeretnéd kezdeni a sort, akkor minden egyes enter után beljebb fogja kezdeni, nem véletlenül, ugyanis így helyes. Ha ezt így csinálod sokkal átláthatóbbak lesznek a fejezetek, és ha ránézel nem csak egy ömlesztett szöveget látsz.
Tetszik, hogy nem nyomtad tele a fejezeteket képekkel, csak azt nem értem, hogy az animációs képek, miért pont a végére kerültek. Van valami kifejezett oka, vagy csak úgy?

  • Összességében:
      10/7
Ha megnyitjuk a blogod, első ránézésre  egy szép, igényesnek látjuk, amit biztosan sokan irigyelnek tőled, de ha jobban megnézzük, találunk apróbb hibákat, amik kijavításával egy még szebb és igényesebb blogot kapunk.

Történet/tartalom:
  • Oldalak:
Az oldalak betűtípusa ugyanaz, mint a moduloké, ami ide is illik. A karaktereid képei egyformák, mind a kinézetüket, mind a méretüket tekintve, amiért egy hatalmas piros pont jár. Talán egy kicsit a Prológus nevezetű oldaladdal van problémám, de ezt majd a bejegyzések pontnál olvashatod.
  • Prológus:
A prológust te is, mint sokan mások teljesen elkülönítetted a történet többi részétől. Külön helyet kapott a menüben és nincs is feltüntetve a fejezetek között, így én is különszedtem a történet többi fejezetétől, ugyanis a blogspot világában szinte elhagyhatatlan egy kis bevezető rész a történet megkezdése előtt. Általában figyelemfelkeltésként, reklámként írják/írjuk sokan. Ennek ellenére engem valahogy a te prológusod nem fogott meg. Az igeidőket néha összekeverted, erre figyelj! Ezen kívül a helyén volt minden, semmi gond nem volt vele, de valahogy nem keltette fel az érdeklődésemet. Lehet ez az én hibám, mivel inkább a romantikus történetekre vagyok ráhangolva, és engem ez nem hatott meg. Nem tudom más hogy van vele, de ha ezen a prológuson múlott volna, hogy elolvasom-e a többi részt, akkor nem tettem volna meg. Persze most biztosan összevesznének velem azok, akik az ilyesfajta történeteket szeretik, és én nem is vitatkoznék velük, elfogadnám, hogy nekik ilyen az ízlésük, nekem meg olyan. Személy szerint nekem nem jött be, de az tény, hogy egyedi és még soha nem találkoztam ehhez hasonlóval. Erre nagyon büszke lehetsz!

      5/3,5
Az ötlet jó, a kivitelezésben már vannak kisebb, nagyobb hibák. Személy szerint az én érdekélődésemet egy ilyen odaejtett mondattal nem lehet felkelteni. "A temetés körüli felhajtásban azonban, a két egymással szemben álló felet leszámítva, még senkinek sem jutott eszébe, hogy legrosszabb rémálmuk most akár valósággá is válhat…"
  • Sztori:
Már a prológusban is fontos szerepet kapott a politika és ez a történet haladtával sem változott, majd a hangsúly áttért a két Lewington testvér viszályára, amiben Lea is segédkezett. Még soha életemben nem találkoztam ilyesfajta történettel, bár ez lehet azzal van összefüggésbe, hogy csak a tömény romantikával, illetve fantasyval megtelített könyveket/blogokat olvasom szívesen. Jól bemutattad a családok közötti versengést a magasabb rangért, illetve, hogy ez milyen hatással van a gyerekeikre. A hatalomvágyat, amit szinte mindenkit vezérelt a holkbrooki lakosok közül, a konfliktusokat, amiket szépen kidolgoztál, és remek ötletekkel fűszereztél. Sikerült egy egyedi és fantasztikus alapötlettel előállnod, ami ha az elején nem is tetszik az olvasónak, a részek olvasásával biztosan megszeret a váratlan fordulatok és az érdekes események miatt. Csak gratulálni tudok hozzá!

      5/5
Az elején kicsit döcögősen ment az olvasás, majd a vége felé csalódottan tapasztaltam, hogy már csak néhány fejezet van hátra. Nem vagyok egy jó (étsd: botrányosan rossz) rendszeres olvasó, de igyekszem majd figyelemmel követni a történetet és szurkolni Coltonnak! :D
  • Karakterek: 
A karakterek neveik nagyon jó választás volt, csak nagyon kevés tartozik a leggyakoribb, tömegnevek közé, egyediek, és a legtöbbről még csak nem is hallottam, ami mondjuk nem olyan meglepő, mert nevek terén elég csekély az ismeretem. Szépen megformáltak, mindenkinek meg van a saját személyisége, amit a történet haladtával sem veszítenek el. Egyetlen közös tulajdonságuk, hogy mindenkiben felismerhetően sikerült elültetned a felsőbbrendűség érzetét, ami jellemző a holkbrooki lakosokra. Nekem az elején Colton volt a legszimpatikusabb szereplő, tetszett a furfangossága, és az, ahogy olyan szépen, megfontoltan igazgatta maga körül az eseményeket, majd ahogy egyre jobban megismerhettük foga fehérét, úgy hagyott alább a szimpátiám vele szemben. Azonban még mindig el fog a kíváncsiság, valahányszor véletlenül felfedezem a nevét a szövegben és alig várom, hogy végre odaérjek. A fejezetek haladtával azt is észrevettem, hogy teljesen akaratlanul reménykedtem abban, hogy valahol, valamikor megjelenik. Mióta egyre többször mutatja meg emberséges énjét, fel merem vállalni, mint kedvenc karakteremet, de azt hiszem ez még nem igazán szilárdult meg, egy rossz lépés, és ismét letagadom. Leanora és Allena nem igazán hagyott nyomot bennem, vannak lépéseik, amikben egyet értek velük, másokban nem. West úgy maradt meg bennem, mint egy mellékszereplő, valaki, aki a háttérből támogatja Leát. 

      5/5
Szépen megformált karakterek! (Nem szeretem megnézni a szereplők képeit, mert szeretem őket én elképzelni, de kíváncsi voltam, hogy valóban West-e a pasi a fejlécen. Örömmel konstatáltam, hogy nem. :D )
  • Hibák fejezetenként:
                 Prológus
Helyesírási hibák:
hogy létük - hogylétük (egybeírandó)

Fogalmazási hibák:
Nagyon sok tőmondatot használsz, vagy különírod azokat a mondatokat, amik együtt egy kötőszó segítségével, vagy egy vesszővel sokkal, de sokkal jobban hangoznának. Pl.:
"Mrs. Cambell egyik kezét a koporsóra támasztva zokogott. Hangja betöltötte az egész teret."
Mrs. Cambell egyik kezét a koporsóra támasztva zokogott, hangja betöltötte az egész teret.
"Már csak három nap választotta volna el őket, hogy újra találkozhassanak. Féléve látták utoljára egymást."
Már csak három nap választotta volna el őket, hogy újra találkozhassanak, hiszen/ugyanis féléve látták utoljára egymást.
Ezeken kívül még sok ilyen mondat fellelhető a prológusban, ezekre vigyázz, mert döcögőssé tehetik az olvasást.

                  1.fejezet
Helyesírási hibák:
Csak elgépelésekkel találkoztam, de ezeket egy átolvasással könnyen tudod orvosolni.

Fogalmazási hibák:
Itt is beleesel abba a hibába, mint a prológusban, túl sok a tőmondat!
Ugyanaz a személy mondanivalója közé beékelődik egy leíró mondat, akkor ugyanúgy kell a végére a pont. Pl.:
"- Semmire – válaszolta szinte suttogva – Jól vagyok."
- Semmire - válaszolta szinte suttogva.(pont) - Jól vagyok.
"- Nem, anya, nem vagy jól – kerültem meg az ágyat, és leültem vele szemben – Nagyon aggódom érted – helyeztem kezemet az övére – Alig eszel valamit, nem mozdulsz ki a szobádból. Meddig akarod még ezt csinálni?"
- Nem, anya, nem vagy jól - kerültem meg az ágyát, és leültem vele szemben.(pont) - Nagyon aggódom érted - helyeztem kezemet az övére.(pont)  - Alig eszel valamit, nem mozdulsz ki a szobádból. Meddig akarod még ezt csinálni?

                  6.fejezet
Fogalmazási hibák:
Ha egy mondatot feltételes módban írsz, ne térj át felszólító módra. (figyelne - feltételes,  figyeljen - felszólító)
"Mikor legszívesebben azt kívánnád bárcsak láthatatlan lennél, és ez a sok ember körülötted ne téged figyeljen, és ne próbáljon meg a közeledbe jönni, és felidézni benned az elmúlt hetek eseményeit."
Mikor legszívesebben azt kívánnád bárcsak láthatatlan lennél, és ez a sok ember körülötted ne téged figyelne, és ne próbálna meg a közeledve jönni, és felidézni benned az elmúlt hetek eseményeit.

Nem írtam le az összes fejezetet, csak ha valamelyikben olyan hibát véltem felfedezni, amit eddig még nem láttam. Sajnos a fogalmazási hibáidból csak néhányat sikerült kijavítanod, de már ez is haladás. Csak néhány elgépelést találtam, és nem akartam őket egyenként kiírogatni, de ezeket valószínűleg te is észreveszed, ha még egyszer legalább átolvasod közzététel előtt, vagy megkérsz valakit, hogy nézze át. Az viszont többszöri hibád volt, hogy külön írtad az igekötőt az igétől, még akkor is, amikor nem szabadott volna. Az igekötőt csakis abban az esetben írjuk külön az igétől, ha az ige az igekötő előtt áll (szólít meg), illetve ha közéjük ékelődik egy másik szó (meg is szólít), minden más esetben egybeírandó (megszólít). Továbbá a "jobbára" szót sokszor használtad a fejezetek során, ami nekem nagyon feltűnt. Ajánlom, hogy keress egy szinonimát és néhol alkalmazd helyette. 
 Az említett baklövéseidre kicsit figyelj oda és akkor semmi gond nem lesz a történet ezen részével. 


  • Összességében:
      10/9
Engem nagyon megfogott a történeted és a feliratkozóidból ítélve nem én vagyok az egyetlen. Egyedi, szórakoztató, érdekes és leköti a figyelmem, megmozgatja a fogaskerekeimet. Ismét csak gratulálni tudok! Sok sikert a továbbiakban! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése