Cassandra Clare - Csontváros

Sziasztok! Mivel ilyen még nem volt, úgy gondoltam, hozok nektek egy könyv-, illetve filmajánlót az egyik kedvenc könyvemről/filmemről. Remélem, hogy ez által elnyeri a tetszéseteket a dolog.

Cassandra Clare - Csontváros


Könyv;

Tartalom: Amikor a tizenöt éves Clary Fray elindul a Pandemonium nevű New York-i klubba, aligha számít rá, hogy egy gyilkosság tanúja lesz – amit ráadásul három, különös tetoválásokkal borított és bizarr fegyverekkel hadonászó tinédzser követ el. A holttest aztán eltűnik a semmiben. Nehéz kihívni a rendőrséget, ha a gyilkosok mindenki más számára láthatatlanok, és semmi – még egy vércsepp sem – bizonyítja, hogy egy fiú meghalt. De fiú volt-e az áldozat egyáltalán? Így találkozik Clary először az Árnyvadászokkal, akik azért küzdenek, hogy megszabadítsák a földet a démonoktól. Közülük való az angyali külseje ellenére igazi bunkó módjára viselkedő Jace is. Clary egyetlen nappal később, akarata ellenére már bele is csöppen Jace világába: édesanyja eltűnik, őt magát pedig megtámadja egy démon. De miért érdekelne egy démont két olyan hétköznapi mondi, mint Clary és az édesanyja? És hogyan tett szert Clary egyszer csak a Látásra? Az Árnyvadászok tudni szeretnék...

Személyes vélemény: Az igazat megvallva, amikor először hallottam a könyvről, azt gondoltam, hogy valami őrülten fel-alá rohangáló csontvázakról szól.  Aztán fél évre a buta hiedelmemre, ügyesen bepötyögtem a google keresőbe, hogy Cassandra Clare- Csontváros és voálá megtudtam, hogy egy darab csontváz sem cigánykerekezik benne.  Ezek után első dolgom volt felkutatni azt személyt, akinek megvan a könyv, és elrabolni Tőle. A szerencsés kiválasztott a drága Feilla lett, aki volt olyan édes, és kölcsön adta nekem a saját példányát. Természetesen a kikötés az volt, hogyha a könyv oldalának baja lesz, nekem végem. De jelentem, minden rendben ment. Szinte csukva olvastam az oldalakat, nehogy megtörjön a könyv széle.
Azonban eleget regéltem az előkészültekről, jöjjön is a történet; Maga a sztori magával ragadó. Alapjáraton szeretem a természetfeletti dolgokat, ugyanis régen hatalmas Twilight fan voltam, így valamilyen szinten vonzott magához a történet. Annyira megtetszett a szereplők személyisége, hogy mára már a negyedik kötet megékezésére várok. Imádom, ahogy az írónő leírja, és megvalósítja a jeleneteket. Az egész egyedi, és fantasztikus! Megunhatatlan! 10/10

Kedvenc részem:
Jace elővette az irónját, és a kőhöz érintette. Az nyikorgó hangot adva csúszott félre, hogy
felfedje az alatta rejtőzködő sötét rekeszt. Odabent hosszúkás faláda hevert; Jace felemelte a fedelét, és
elégedetten méregette a benne lévő gondosan elrendezett tárgyakat.
- Mik ezek? - kérdezte Clary.
- Szenteltvíz fiolákban, megáldott kések, acél- meg ezüstpengék - felelte Jace, miközben
halomba rakta a fegyvereket maga mellett a földön -, elektrumdrót, bár annak most nem vesszük
hasznát, de azért mindig jól jöhet, ezüstgolyók, óvó amulettek, feszületek, Dávid-csillagok...
-Jézus... - mondta Clary.
- Kétlem, hogy őt is magunkkal tudnánk vinni.
- Jace! - Clary egészen fel volt háborodva.
- Mi van?
- Nem tudom, nem tűnik helyénvalónak ilyesmivel viccelődni egy templomban.

Egyéb: 
Kiadó: KÖNYVMOLYKÉPZŐ KIADÓ KFT. 
Oldalak száma: 468
Kiadás éve: 2009 

Film;
Tartalom: Clary Fray (Lily Collins) egy rejtélyes gyilkosságot követően rájön, hogy különleges képességekkel rendelkezik, és a világ, amiben eddig élt nem is olyan átlagos, mint amilyennek képzelte. Miután édesanyja (Lena Headey) eltűnik, Clary csatlakozik az Árnyvadászok csapatához, akik megmutatják neki New York valódi arcát: egy démonokkal, vámpírokkal, vérfarkasokkal, félelmetes lényekkel teli világot. Az ősidők óta tartó küzdelemnek most már Clary is részesévé válik, és az Árnyvadászokkal együtt veszi fel a harcot a démonok ellen.

Személyes vélemény: Őszintén szólva, én először a filmet láttam, és csak utána olvastam el a könyvet. Fogalmam sincs miért történt így, de hát ez van. Amikor először megnéztem, nagyjából az egész nekem érthetetlen volt. Nem tudtam mihez viszonyítani, de miután kiolvastam a könyvet, ismét megnéztem a filmet, és megértettem. Egész pontosan sikerült összerakniuk a készítőknek a képeket. Nem hiányoltam jeleneteket, azt hiszem mindent láttam, amit akartam, többnyire. 10/9

Egyéb:
Játékidő: 130 perc
Főszereplők: Lily Collins, Jonathan Rhys Meyers, Jamie Campbell Bower, Jared Harris, Lena Headey, Aidan Turner, Kevin Zegers





Néha túl látványosan unatkozom,





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése