#Filmkritika - Romeo + Juliet

Sziasztok! Most egy filmkritikával érkeztem. Igaz, elég régi történet, de muszáj elmondanom a véleményemet. Valószínűleg sokan láttátok már, de azért írok róla néhány sort. Hogy őszinte legyek leginkább DiCaprio miatt választottam ezt.


Rómeó és Júlia (1996)

Shakespeare klasszikus szerelmi története modern környezetben, az amerikai Verona Beach-en elevenedik meg a múlt század ötvenes-hatvanas éveiben. A tengerpartért, a hatalomért és a pénzért harcol egymással a két rivális banda, a Capulet és a Montague család. Tagjai villogó, díszes autóval száguldoznak, kard és tőr helyett pisztollyal ölik egymást. Egy táncos összejövetelen találkozik egymással a két család gyermeke. Rómeó és Júlia az első pillantásra egymásba szeret, és hamarosan, titokban összeházasodnak. Ezután Rómeó összetűzésbe keveredik az egyik Capulettel, és bosszúból megöli, ugyanis az a bizonyos Capulett, Rómeó szeme láttára gyilkolja meg barátját, Mercutiot. Rómeó száműzik, és a bonyodalmak ismét kezdetét veszik.





Személyes vélemény:
Elhangzó szöveg: "Jó kis szuka, hol a luka?" - hát ez haláli szerintem. Jó kis dumájuk volt, nem tagadom. Próbálták többnyire a régi nyelvezetet belerakni, ami sikerült, ugyanis volt, ahol fogalmam sem volt, hogy miről beszlének, de többnyire megértettem. Meg volt, ahol elég viccesen jött ki egyes szereplők mondandója. Idézem: "Lenyelem, mindig lenyelem". Hmm, ha értitek, mire célzok.

Színészek: Rómeó a szerelmem, fantasztikus választás volt Leonardo DiCaprio, mert egyszerűen csodálatos, fantasztikus, elragadó, mesés, és im,ádnivaló pofija van, ráadásul kurva jó (elnézést a szóért, de ha az, akkor az) színész. Főleg a zokogás, amit lerendez a filmjeiben. Az valami elmondhatatlan! 
Bizonyíték: (bocsi, ezt most muszáj)




Rómeó, és Júliás gif.























Rómeó és Júliás.



Ezután a kis cuki kitérő után, térjünk rá a többi szereplőre.
Tehát Júlia, Claire Danes. Életemben nem láttam még más filmben szerepelni, így csak azt tudom mondani, amit itt láttam. szerintem elragadó Júlia volt. Olyan kedves, kislányos arca van, és a maga módján gyönyörű, tehát teljesen elégedett voltam vele.
Azonban Mercutio... amikor megláttam, hogy néger, azt hittem, hogy ideje szemészetre mennem. Nem vagyok rasszista, vagy ilyesmi, semmi bajom a feketékkel, de ez WAT. Oké, mai feeling, mindenhol akadnak feketék, de ez így szerintem durva volt. A nigga Mercutio. Puff, ezt szerintem elrontották.
Ezzel ellentétben viszont Benvolio-t játszó színész tökéletes volt a szerepre, én pont így képzelem el a srácot.
Capulették Tybalt-ja, elmondhatatlanul jól játszotta a rosszfiút, nagyon tetszett. Mondjuk alapjáraton nem bírom ezt a karaktert, de el kell ismernem, hogy jól csinálta a színész, amit csinált.
Többi szereplőről nem tennék említést, elmentek a maguk módján, bár Júlia anyja az elején... azt hittem, lefordulok a székemről.

Jelenetek, képkockák, vágás: Remek, ahogy az egész össze van rakva. Nagyon látványos, és egyes részeket nagyon jól oldottak meg. Például vegyük az utolsó, legmeghatározóbb jelenetet. Van egy Rómeónk, ki azt hiszi, hogy meghalt a Júliája. Mérget kér a patikáriustól, és elmegy Júliához a kriptasírba. Ott sír, beszél hozzá, szólongatja, romantikus szöveget regél. ("Szemem tekintsd, karom szorítsd még egyszer Őt!
S Te ajkam, Te lelkem zára, csójkoddal becsételd...."  
- igen fejből ment, bocsi, ha hibás.) A rendező úgy oldotta meg Rómeó halál jelenetét, hogy akkor hörpinti le a mérget, amikor már az ébren lévő Júlia az arcához nyúl. Igen drámai, és csodálatos megoldás.  Imádtam, komolyan. Még fájdalmasabb az egész, és teljesen átérezhető.
Ugranék a film legelejére. Ugye az egész úgy kezdődik, hogy egy tévét láthatunk a képernyőn, melyben a riporter mondja be a szokásos kezdő szöveget. 
" Két család élt a szép Verónában,
Ez lesz a szín, utunk ide vezet.
Vak gyűlölettel harcoltak hiába,
s polgár vér fertezett polgár kezet." Stb. (Ez egy szonett amúgy.)

Annyira jó az elképzelés, és az egész megvalósítás, nekem nagyon tetszett.

Összeségében nem rossz film, azonban vannak benne szereplők, akik borzalmasak, és irritálóak, meg részek, amik bénák, és unalmasak. 10/9 

Ölel, 

LTP

4 megjegyzés:

  1. Szia. Én még nem láttam ezt a filmet, viszont Leonardo-t imádom, szóval a kritikád hatására muszáj megnéznem. :D
    xx

    VálaszTörlés
  2. Mi van drága, figyeltél irodalom órán? :D (Szemét vagyok tudom. :DD)
    Na, nekem ez a film nem a kedvencem (nagyon nem), de elismerem, hogy DiCaprio fenomenálisat alkot benne. (Milyen kicseszés már vele, hogy nem kapta meg az Oscart? x()

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tudod drága, néha azt is kell:D Meglepő, de igen, most figyeltem irodalomórán:33
      Igen, Caprio aww♥
      És amúgy igen:DDD Szerelmemnek kellett volna Oscart kapnia x.x Bár a legjobb színészek sosem kapnak.. Habár, ha jobban belegondolog, nem kell neki az az Oscar, neki a "legjobblegszebblegcukibblegfantasztikusabblegenivalóbbszínészavilágonésmindenmásikuniverzumban" díjat kell kapnia! :333

      Törlés