Kritika - Liar Game

Újabb kritikákat hoztam nektek. Elnézést az esetleges helyesírási hibákért vagy elgépelésekért, de rossz a billentyűzetem.

Fejlécedet nem lehet kimásolni.


Kinézet:
A fejléccel különösebb problémám nincsen, mert tetszik rajta a mozgókép, illenek a képek egymáshoz. Az egyetlen dolog ami zavar, az az, hogy amikor ráviszem az egeret eltűnik. Nagyon béna effektnek tartom, ne haragudj, és engem idegesít is kicsit.
Modulsávval nincsen baj, a szövegek sorkizárttal szerepelnek, míg a színek is harmonizálnak. Bejegyzések szintúgy sorkizárttal vannak megcsinálva, remek!

Történet:
Mint látom, a prológusnál rögtön a mélyvízbe vetetted magad, és meg is fulladtál benne rögtön, és ez mindössze azért, mert a Te prológusnak nevezett irományod inkább hívható a szereplők ismertetési folyamatának.Legközelebb vagy ne prológusként tedd ki, vagy írj egy igazi prológust.
Első fejezetben láthatjuk Den próbáját, illetve a menedzserével lezajló beszélgetést. Danielt a manipuláció hatalmas mesterének ismerhetjük meg, míg Denről kiderül, hogy valójában milyen naiv. A Ryan-nel való telefonálás utáni kis leírás nekem nagyon erőltetettnek tűnik, illetve van benne pár szóismétlés, ráadásul észrevételeztem, hogy túl sokszor írod és helyett a "s" szót.
Mellesleg, amint megláttam volna ezt a Ryan rohantam volna a menedzseremhez, hogy ezt nem csinálom. Ez a Den már most Daniel bábja, Ő irányítja, hát mi ez.
Második fejezet, és úgy gondolom, hogy az írásmódoddal nincsen hatalmas probléma, csak néhol még elég nyers. Néhány mondatnál olyan érzésem van, hogy fogalmad sem volt, hogy mivel fejezd be a mondatot, ezért valami oda nem illő dologgal zártad le.
Na de haló, előző fejezetben még éhes volt, most meg hirtelen elmúlt? Mi? "Hiába mondom Danielnek, hogy nem vagyok éhes". Előzőben pedig épp nagyon éhes.
Lehet érdemesebb lenne elolvasni, és átgondolni az előző fejezetet, mielőtt nekilátsz a következőnek.
Számokat (2, 3 , 4, 7685) talán jobb lenne betűkkel írni.
Négy. Jaj de kis huncut ez a Harry, egyem a szívét! Te is hiszel az első látásra szerelemben, igaz?
Ebben a részben Den öt-hat órája ismeri Ryan-t, de már úgy beszél róla, mintha három hónapja ismerősök lennének. Nagyon furcsa.
Ne haragudj, de roppant gyerekesnek tartom az általad megformált 1D fiúkat, bár lehet ez csak a saját irántuk érzett ellenszenvem miatt van, nem tudom, bocsánat.
Öt...végre eljön a Harry részéről várt csodálatos találkozás. Szegény Harold azonban a rajongók seregébe keveredik,és menekülni kényszerül, végül pár szóval sikerül lekoptatni őket. Elmennek kávézni. Ebben a részben Harry nagyon aranyosan viselkedik, valóban eltér a médiából megismert embertől. Ez tetszik.
Vége kurva jó! (bocsi a szóért). De komolyan! Nagyon ott van, mert végre történik valami. Eddig olyan volt a történet, mint amikor egy hajó úszik a tengeren, és csend van, még a szél sem fúj, most pedig hirtelenjében hatalmas vihar tör ki. Végre!
Hat.. Ó, jesus christ. Why? Kiadja élete egyik legféltettebb titkát egy idegennek? Why? Legalább próbálta volna menteni, a menthetőt.
Mit ne mondjak,jó gyors iramban haladna ezek. Na de haló, nem Roxfortba, arra a misztikus gyorsvonatra váltottam jegyet, nekem elég lenne, ha kiépülne a Pilisvörösvár-Budapest özti szaasz. (Értsd: gyorsan történne az események)
Ujaj, Te kis huncut, vigyázz ám a jelen/múlt idővel!
"Harry elengedte a lányt s aláírta a kezében szorongatott lapot. Ezután felém fordul, és mosolyra húzza a száját. "
Nem így akartad? Harry elengedi a lányt, majd aláírja a ezében szorongatott lapot. Ezután felém fordul, és mosolyra húzza a száját.
Hmm, úgy gondolom, hogy lehet valami Ryan múltjában. Bár lehet csak én látom így. Ez a kisujjeskü nagyon édes, a hat éves húgom is ilyenekkel szokott jönni (Nem gúnyolódásból, csak mondom.)
Hét. Részletezted ám rendesen a lány elkészülését, ha divattippekre lesz szükségem, ígérem, hogy hozzád fordulok.
Den önmagában ennyire "szőke", vagy én vagyok a hülye? Leírtad, hogy elolvasta a játék leírást, és még a borítóját is megmutatta neki Harold. Akkor, hogy a bánatos kecskeszarba nem esett le neki, hogy autós?
LESMÁROLJA? Komolyan? Úgy érzem, ideje lenne random lekapnom az egyik osztálytársam matek előtt.
 Nyolc. Tanácsosabb lenne a fejezetek menübe beletenni az összes fejezetet, ami eddig készen van, mert ha a figyelmetlen olvasó nem nézi meg a modulsávot, és nem látja, hogy ki van írva, hogy a 13. rész következik, akkor hét után szimplán bezárja a blogot.
Amit leírtál a fejezetben, az a nagyon hosszú leírás arról, hogy nem szabad feladni, mind igaz, egyetértek vele, szóval ez tök jó. Jaj, elég érdekes ahogy leírtad a a "úgysemleszaférjemakedvencsztárom" dolgot. Ez így igaz, teljesen egyetértek, csak egy kicsit abszurd, hogy egy Harry Styles Fanficben írod ezt le.
Kilenc. Ryan szemszög. Végre!
Teljesen kevered-kavarod a múlt és jelen időt a fejezetben, szerintem érdemes lenne ezt átolvasni és kitalálni, hogy most jelenben vagy múltban írod a történetet.
Ryan szemszögéből kiderül, hogy az emberünk mégis ember, és nem egy elcseszett robot, érzelmek nélkül.
Tíz aranyos kis fejezet lett,Ryan jó fej, Louis jó fej, és még Harry is. Jó lett, eddig ez tetszik a legjobban!
Tizenegy. A boldogság, ami árad a történetedből, kicsit unalmassá is teszi azt. Harryvel a randik jól sikerülnek. Ryan-el is mindig jól sikerülne, és egyre rendesebb a lánnyal. Na de kérlek, annyi lehetőség rejlene az egészben. Annyival érdekesebbé lehetne tenni ezt az egészet. Például, itt van ez a randi dolog. Harry megy Denise-ért. Mennyivel drámaibb lett volna, ha Ryan nyit ajtót, vagy éppen Ryan is pont akkor ér oda, mikor Harry. Vagy volt az a rész, mikor Ryannel ment ebédelni, tudod, és előtte találkozott Harryvel. Nem mondta meg rögtön, hogy Ryannel lesz, akkor simán Harry is elhívhatta volna, hogy ne ebédeljen egyedül, és akkor ebből tök kínos, nem unalmas helyzetet lehetett volna kihozni. Meg amikor Denise küldte a számot annak a bizonyos srácnak. Akár Harry és Ryan találkozhatott volna, és abból is ki lehetett volna hozni valami izgalmasat.
Tizenkettőben Dianel és Denise együtt kajálnak, megbeszélik az ügyet, illetve kiderül Denise sejtése. Fejezet második felében, az első mondatban ismétlődik a "választok" szó.
Nem értem miért magasztalja Ryant, amikor Denise ráncigálja oda a tolókocsis lányhoz. Állítom, Ryan elsétált volna mellette. Oké, jó fej, hogy ad két koncertjegyet, de úgy gondolom, hogy ez más rajongókkal szemben nem éppen igazságos. Emily gondolom nem tehet róla, hogy tolószékes, ez ha úgy vesszük megkülönböztetés, és az ilyen embereknek nem esik jól, h másnak látják,mint a többieket. Na mindegy.

Összességében nem szörnyű, de nem is a legfényesebb. A múlt/jelen időkre nagyon ügyelj, és  "S" szóra is, mert ha százszor nem láttam, akkor egyszer sem a 12 fejezet alatt. 10/6

Nem akartalak semmivel sem megbántani, további sikeres blogolást!
Ölel, 
LTP :)




2 megjegyzés:

  1. Drága LTP!
    Nagyon szépen köszönöm a hosszú, igényes, de legfőképpen őszinte kritikádat.
    Teljesen egyetértek azzal, amit a prológusról írtál, idő közben erre én is rájöttem, de gondoltam, most már nem írhatom át, ezért hagytam úgy, ahogy van.
    "Hiába mondom Daniel-nek, hogy nem vagyok éhes..." A rész már másnap játszódik, csak lehet, nem igazán jött le. Nem fontos, csak gondoltam, tisztázom.
    Jobban fogok figyelni a jelen és múlt időre, szerintem mostanában kevesebb ilyen hibát vétek, de ezentúl többször is átnézem a részt, hogy semmiképpen se ússzak el ilyenen.
    Nekem is feltűnt, hogy kicsit elsiettem a cselekményt, de most már nem tudok javítani rajta. Majd ezentúl figyelek rá.
    És nem, Denise nem szőke, maximum én, mert ha jól emlékszem azt a részt, amiben az autós játék van kései órákban írtam s tettem fel, ezért se erőm se időm nem volt átnézni.
    Igaz, rengeteg lehetőségem van/volt, hogy izgalmasabbá tegyem a történetet, csak én - buta fejjel - ragaszkodom az előre eltervezett történethez. De mostantól megpróbálok több izgalmat csempészni a sztoriba.
    A szóismétlések is nyilván a figyelmetlenségem miatt fordultak elő, amint lesz egy kis időm - meg gyors mobilnetem, bah - átolvasom az egész történetet, s kijavítom az ilyesfajta hibákat.
    Így belegondolva tényleg kár volt magasztalnia Ryan-t, hiszen tényleg elsétált volna a kislány mellett, ha Den nem szól neki.
    Még egyszer nagyon-nagyon köszönöm a kritikát, igyekszem megfogadni a tanácsaidat.
    Ölel, Lily J. S.xx

    VálaszTörlés
  2. Koszonom, hogy valaszoltal! :)
    Nagyon sikeres blogolast kivanok!:) es rengeteg szerencset a hibak korrigalasahoz:)
    Olel, LTP

    VálaszTörlés